نرم افزار مدیریت املاک تجاری چیست؟
راه حل مدیریت املاک تجاری کمک می کند تا شخصا مشکلات اجاره ای را حل کنید. این راه حل به صاحبان خانه ها کمک می کند جنبه های مختلفی مانند اجاره
و مدیریت مالی و نگهداری اموال را اداره کنند.
سیستم های مدیریت املاک تجاری پیشرفته، پورتال های مبتنی بر ابر را
ارائه می دهند که صاحبان اموال که از ملک های خود دور هستند را قادر می سازد، سرمایه
گذاری خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند. این نرم افزار را می توان از دسکتاپ یا
هر دستگاه تلفن همراهی مشاهده کرد. همچنین، براساس بودجه خرید، راه حل های تجاری در
بازار وجود دارد که هزینه ماهانه (مانند مدیر املاک AppFolio)
یا مجوز یک بار استفاده را پرداخت می کنند
(مانند نرم افزار مدیریت مالکیت SKYLINE )
ویژگی های مشترک نرم افزار مدیریت املاک تجاری
هنگام مقایسه نرم افزار، می توانید از صفحه بررسی مدیریت املاک تجاری
بازدید کنید. همچنین باید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:
ردیابی اموال: شما را قادر می سازد تا آدرس های
متعدد دسته بندی شده توسط واحد های شخصی و همچنین پیچیده یا منطقه را مدیریت کنید.
حسابداری یکپارچه: این نرم افزار فهرست اصلی، حساب های
قابل پرداخت و قابل دریافت، ردیابی هزینه ها، ترازنامه، صورت حساب های درآمد و مدیریت
حقوق و دستمزد را به منظور مدیریت هر جنبه ای از امور مالی شرکت، ادغام می کند. همچنین
می تواند توابع اجاره و جمع آوری سپرده ها، اعلامیه پرداخت های دیرهنگام و توابع
پرداخت حقوق را به صورت خودکار انجام دهد.
مدیریت دارایی ثابت: به شما اجازه می دهد وضعیت
دارایی های خود را ردیابی کنید تا بدانید که چگونه و چه زمانی خرج می کنند و می
توانند بر اساس آن ارزش کلی خود را مدیریت کنند.
بودجه بندی و پیش بینی: از بودجه و پیش بینی های مالی
با محاسبه درآمد، ارزیابی، هزینه ها و سایر ملاحظات مالی پشتیبانی می کند.
ردیابی نگهداری: برای اطلاع به مدیران هنگام وظایف تعمیر و
نگهداری برنامه ریزی شده در آینده، رکورد برنامه های نگهداری منظم و ویژگی های
هشدار خودکار را نگه می دارد.
روند بازار
صاحبان املاک تجاری همیشه باید برای تغییرات غیرمنتظره در بازار
آماده شوند. روند ذکر شده در زیر می تواند به شما در شناسایی روند فعلی در بازار
املاک تجاری کمک کند.
نرم افزار به عنوان یک سرویس. توانایی اتصال
همیشگی، سهولت استفاده و انعطاف پذیری تکنولوژی یکی از الزامات اصلی این بازار نرم
افزاری است. SaaS
هر سه را ترکیب می کند و
کاربران را قادر می سازد از هر مکانی به صورت آنلاین به راه حل ها دسترسی داشته
باشند. همچنین هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد و انعطاف پذیری مدیریت را افزایش
می دهد.
پورتال های سلف سرویس. امروزه مشتریان ترجیح می دهند
همه چیز را مدیریت و حساب های خود را از رابط کاربری راحت و کاربر پسند گوشی های
هوشمند و دستگاه های تلفن همراه خود مدیریت کنند. از این رو، املاک تجاری واقعی و
سیستم های مدیریت اموال باید شامل ویژگی های باشد که به ساکنان و مستاجر اجازه دهد
حساب های خود را آنلاین و با ورود به پورتال سلف سرویس مدیریت کنند.
قابلیت های هوش تجاری. اطلاعات حاصل از برنامه های
کاربردی اطلاعات کسب و کار، برای استراتژی کسب و کار آینده، ضروری است. یک ویژگی
کلیدی در سیستم مدیریت املاک تجاری، پیش بینی و قابلیت بودجه بندی است. این ویژگی
صاحبان املاک را قادر می سازد تا سناریوهای مختلفی (مانند تحلیل تقاضای آینده و
خطر بالقوه مالی) را درک کنند که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد و اقداماتی را برای
مقابله با آنها پیش بینی کنند.
اتوماسیون پرداخت. یکی از سریع ترین روند در حال رشد در
بازار نرم افزار مدیریت اموال، توانایی پذیرش پرداخت آنلاین است. با رشد سریع
تعداد معاملات و خرید آنلاین، مستاجران انتظار دارند سیستم پرداخت خودکار بخش جدایی
ناپذیر از هر سیستم مدیریت اموال باشد.
بهینه سازی موبایل. دستگاه های موبایل به سرعت
گردش کار سنتی را مختل می کند. در نتیجه، بسیاری از صاحبان املاک قصد دارند برنامه
های موجود خود را به گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه گسترش دهند. بهینه
سازی موبایل، مستاجران و ساکنان را قادر می سازد تا اجاره ها و پرونده های خود را
از راه دور مدیریت کنند.
مطالعات موردی
مشاهده لیستی از ویژگی های نرم افزار می تواند مفید باشد، اما سوال
اصلی این است که چگونه این ویژگی ها می توانند در هنگام مدیریت و رشد شرکت شما،
تفاوت های ملموسی را ایجاد کنند. به این ترتیب، ما یک تصویر لحظه ای از سه مورد
مطالعه را گرفتیم که نشان می دهد چگونه یک ویژگی خاص در سیستم های نرم افزاری مدیریت
املاک به یک شرکت کمک می کند به طور موثر نیاز یا مشکل پرس و جو را حل کند.
برنامه های مدیریت یکپارچه و حسابداری افزایش بهره وری کارکنان و
کاهش اشتباهات. استفاده از برنامه های یکپارچه ارائه شده توسط
برنامه های مدیریت املاک تجاری مانند Total Management
به این معنی است که داده ها فقط باید در یک سیستم واحد وارد شوند. این موضوع می
تواند به افزایش بهره وری کمک کند و کارکنان را قادر سازد زمان بیشتری را برای
فعالیت های تولید درآمدها اختصاص دهند.
قبل از تغییر به Total Management،
Park Lane Group از دو سیستم جداگانه برای مدیریت نیازهای
حسابداری و مدیریت استفاده می کرد. با Total Management ،
آنها دیگر مجبور نیستند دو ورودی را تکمیل کرده و خطاهای هزینه ورود داده ها را
کاهش دهند. علاوه بر این، آنها توانستند گزارش های حسابداری جامع ای را تهیه کنند
که لایحه اجاره ای10،000 دلاری را که به آنها تعلق داشت
را آشکار کند.
سفارشات کار الکترونیکی پرونده ها و خطاهای پر هزینه را از بین می
برد. با استفاده از یک ویژگی سفارش الکترونیکی، مانند آنچه که
در نرم افزار املاک تجاری Bigfoot Maintenance یافت
شده است، نیاز به کارهای کاغذی خسته کننده را حذف می کند و بنابراین می تواند بهره
وری را افزایش دهد. فرم استاندارد شده و ردیابی توانایی ها می تواند خطاهای هزینه
و وقت گیر را کاهش دهد.
دانشگاه کانتیکت مرکز بهداشت و ارتباطات
(UCHC TeleComm) مسئول تعمیر و
نگهداری شبکه و مخابرات از یک محوطه دانشگاهی است که 206
هکتار دارد و دارای بیش از 7000 ایستگاه صوتی
و 170،000 فوت مربع از آزمایشگاه های تحقیقاتی
است. پیش از این، آنها در تلاش برای پردازش سفارشات کاری 400 درصدی
در ماه با استفاده از روش قدیمی ایمیل و قالب مایکروسافت ورد بودند که آنها را با
کارهای کاغذی درگیر کرده بود و
مستلزم تکثیر دستور کار بودند.
کار یکپارچه ی الکترونیکی Bigfoot منجر به کاهش قابل توجهی در دستور کار
تکراری و افزایش 15 درصدی بهره وری شده است. قابلیت
های جامع گزارش دهی، کارکنان UCHC TeleComm را
قادر می سازند گزارش های ماهانه را ارائه دهند که جزئیات پروژه های فعلی و پیشرفت
های صورت گرفته را نشان می دهد.
حسابداری مربوط به صنعت، زمان صرف شده برای محاسبه ارقام ماهانه را
کاهش می دهد. نرم افزار حسابداری جامع و تجاری مانند آنچه در Sage
300 یافت می شود، می تواند به شدت میزان زمان صرف شده
برای محاسبه ارقام را در پایان هر ماه کاهش دهد و به این ترتیب کارایی افزایش می
یابد.
قبل از تعویض به Sage 300،
McGrath Development از صفحات گسترده برای مدیریت نیازهای
حسابداری برای یک میلیون فوت مربع در املاک استفاده می کرد، که نشان دهنده عدم
مصالحه بود. نرم افزار حسابداری Sage 300،
این روند را سریعتر و ساده تر ساخته است، کوتاه کردن آن به دو تا نیم و سه هفته و
آزاد کردن وقت با ارزش برای سایر وظایف ضروری است.