مشاهده خبر بازگشت به لیست اخبار

نحوه انتخاب ابزارهای همکاری مناسب(1)

نوشته شده توسط: فروزان
در تاریخ:

 بخش اول

پرسنل فناوری اطلاعات می گویند که همکاری اولویت اصلی در سازمان است، بنابراین انتخاب عاقلانه بسیار مهم است.

آیا انتخاب یک مجموعه همکاری به نظر دشوار است؟ بله، به دلیل بسیاری از مردم انتخاب بسیار دشوار می باشد.

آلن لپوفسکی، معاون رئيس جمهور و تحليلگر اصلی مطالعات خاورميانه، گفت:

"من این فضا را برای نزدیک به 20 سال تحت پوشش قرار داده ام، همه ابزارها را می شناسم، و شخصا، هنوز سرگردان هستم"

اخیرا گسترش نرم افزار همکاری بسیاری از تصمیم گیرندگان و کاربران فن آوری را در یک  “in a tizzy” قرار داده است. او توضیح داد: به عنوان برنامه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، تیم های ابر و تیم های مجازی و محل های کار، همچنان تغییر نحوه و جایی که ما همکاری می کنیم - و نرم افزاری که ما از آن استفاده می کنیم تا همکاری اتفاق بیفتد.

انتخاب مجموعه همکاری مناسب فقط چالش نیست - موضوع بسیار مهمی است. تقریبا هفت نفر از 10 متخصص فناوری اطلاعات می گویند که همکاری یک اولویت بالایی است و برای سازمان های خود ضروری است.

چشم انداز همکاری دیگر خسته کننده نیست

Lepofsky گفت، سالهاست که بازار نرم افزاری همکاری "کمی خسته کننده" شده است. او توضیح می دهد از آنجا که ایمیل اولین نرم افزار ارتباطی بود که همه در سازمان استفاده می کردند سلسله همکاری های اولیه به صورت ایمیل بود.

در اوایل 2000، ابزارهای پیام رسانی فوری و ابزارهای وب کنفرانس باعث تغییراتی شدند. این امر باعث شد که بازیکنان بزرگی همانند IBM و مایکروسافت )با (Outlook / Exchange ابزارهای مشابهی را اضافه کنند، هرچند این فرایند سالها طول کشید و شرکت ها آهسته آن را پذیرفتند.

تا اواسط سال 2000، وبلاگ ها و ویکی های ناشی از راه اندازی همانند Socialtext و PBWiki راه هایی را برای به اشتراک گذاشتن محتوا به جای ایمیل به کارکنان خود ارائه دادند. در ابتدا، شرکت ها از نرم افزار استفاده می کردند، اما ابزار وبلاگ و ویکی به ویژگی های مشترک در روند همکاری تبدیل شد.

با توجه به فیس بوک و توییتر، راه اندازهایی مانند Jive,، Yammer  و SocialCast، ابزارهای همکاری شبکه ای مانند ابزارهای همکاری برای شرکت های 6 تا 8 ساله پیش را ارائه دادند. پیش از این، آی بی ام، مایکروسافت، Salesforce، اوراکل، SAP و دیگران در کنار سوئیت، همکاری خود را دنبال کردند.

از آن زمان، همکاری سازمانی، به لطف راه اندازی اشتراک فایل، از جمله Box و Dropbox، خدمات مدیریت پروژه مانند Trello، Asana، Wrike و Workfront؛ و نسل جدیدی از برنامه ها و سرویس های همکاری، مخصوصا Slack و HipChat که شامل پیام رسانی، چت ویدئویی، اشتراک گذاری فایل و سایر ابزارها هستند، تکامل یافت.

چشم انداز نرم افزار همکاری به رشد خود ادامه خواهد داد

امروزه بازار همکاری سازمانی «متنوع، به سرعت در حال تغییر و تقسیم شده» است و باعث پیاده سازی سیستم عامل های چندگانه نرم افزاری و ابزار برای برنامه های رهبری، همکاری سند، مدیریت کار مشترک، همکاری سازمانی، ارتباطات یکپارچه و پیام رسانی گروهی شده است.

چشم انداز همکاری آماده است تا به رشد خود ادامه دهد. طبق آمار جهانی Market Insights، بازار در سالهای 2016 تا 2024 به میزان رشد سالیانه 13٪(CAGR)  خواهد رسید و تا سال 2024 بیش از 8.5 میلیارد دلار خواهد بود.

جیم لندی، مدیر عامل شرکت Aragon Research گفت: "ما در یک دوره تحول هستیم." "ما هنوز به ایمیل وابسته هستیم، و در حال حاضر پیام های تلفن همراه هنوز استفاده می شوند".  در نتیجه، بسیاری از شرکت ها چندین ابزار همکاری خاص را به کار می گیرند.

نود و دو درصد از متخصصان فناوری اطلاعات که به نظرسنجی Spiceworks / Lifesize پاسخ داده اند، یا در حال گسترش یا استفاده از ابزارهای همکاری چندگانه هستند و از ابزارهای مختلف یا چهار پلت فرم مختلف استفاده می کنند. جای تعجب نیست که برخورد با سیستم های چندگانه مدیریت، امنیت، کیفیت خدمات و چالش های دیگر را برای متخصصان فناوری اطلاعات ایجاد می کند.

مجموعه همکاری در مقایسه با بهترین نوع

در سطح بالایی، انتخاب برای تصمیم گیری سازمانی IT بین انتخاب یک مجموعه همکاری یا ایجاد یک مجموعه همکاری از بهترین محصولات تولید شده است.

رایان کندی، معمار اصلی Kickdrum، که مشاوره فن آوری و نرم افزار های سفارشی می باشد، گفت: مجموعه  های همکاری برای شرکت ها مناسب هستند، زیرا اغلب خرید آنها آسان است، مقادیر زیادی از سرمایه گذاری و قابلیت ادغام بین ویژگی های مختلف و ابزار ارائه می دهند.

شرکت مایکروسافت (از جمله Outlook / Exchange، Office 365، شیرپوینت و اسکایپ برای کسب و کار) یکی از مشهورترین سازندگان پلتفرم سازمانی است: آی بی ام (راه حل های همکاری)؛ سیسکو ( نرم افزار همکاری مرتبط)؛ و گوگل ( با G Suite و سایر ابزارها).

Kennedy گفت که ابزارهای همکاری که API ها و قابلیت همکاری را ارائه می دهند و دارای اکوسیستم وسیع ابزارهای شخص ثالث ساخته شده در اطراف آنها هستند، برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ایده آل ​​هستند. چنین ابزارهایی از Trello و Atlassian، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مجموعه همکاری سنتی ارائه می دهند.

IFTTT، که بر اساس « If This Then That» می باشد، یک سرویس نرم افزاری است که دو ابزار متفاوت را به منظور ایجاد تعامل خودکار بین آنها متصل می کند. مثلا، Trelyo به طور خاص با اسناد Google Drive ادغام شده است، کندی توضیح می دهد، بنابراین به روز رسانی های ساخته شده در Trello می تواند به طور خودکار Google Doc را به روز کند.

کندی گفت ، در میان ابزارهای همکاری جدید، به نظر میرسد Slack "تمام جهان را در بر میگیرد" ، چرا که برای تیم های بر اساس تقاضا، پراکنده، مجازی مناسب است؛ زیرا مکررا ویژگی های جدیدی اضافه می کند.

به گفته کندی: "اغلب اوقات، تلفن های همراه به دنبال ابزارهای همکاری نسل جدید و دسکتاپ محور هستند." "ابزارهای بومی موبایل مانند Slack در آینده نزدیک همه جا را در بر خواهد گرفت."

Slack همچنین به تازگی به فضای سازمانی Grid گسترش یافته است. Lundy پیش بینی کرده است، Amazon Chime می تواند یک بازیکن قابل توجه در بازار همکاری باشد و شرکتهای سازمانی بیشتری مانند مایکروسافت را مختل می کند. و شاید شگفت آور نباشد، آمازون گزارش کرده است که قصد خرید Slack را دارد.

Salesforce ، یکی دیگر از بازیکنان مهم است، زیرا به راحتی می تواند برنامه های شخص ثالث بی شماری را ادغام کند. او گفت: "تا زمانی که مجوز استفاده از برنامه شخص ثالث را داشته باشید، می توانید از آن در عرض چند دقیقه بدون نیاز به برنامه نویسی استفاده کنید."

لپوفسکی گفت: "کار با فیس بوک را نادیده نگیرید. از آنجایی که این نرم افزار متعلق به فیس بوک می باشد، بسیاری از کاربران قبلا می دانند که چگونه از آن استفاده کنند. علاوه بر این با Microsoft Active Directory ، Salesforce و دیگر ابزار سازمانی ادغام می شود.

با ادامه این مقاله در بخش بعدی با ما همراه باشید. 



منبع: How to pick the right collaboration tools
برچسب ها: -

هیچ دیدگاهی تاکنون برای این خبر ثبت نشده است.

اولین نفر باشید!
دیدگاه خود را ثبت کنید: