مشاهده خبر بازگشت به لیست اخبار

انتخاب نرم افزار CRM : راهنمای خرید

نوشته شده توسط: فروزان
در تاریخ:

بخش اول

آیا به دنبال نرم افزار CRM هستید؟ در اینجا به سه مورد اشاره می کنیم که هنگام خرید یکی از نرم افزارهای CRM برای کسب و کار خود، باید به آنها توجه داشته باشید:

1-    حاضر به پرداخت چقدر هستید؟

2-    چرا کسب و کار شما به نرم افزار CRM احتیاج دارد؟

3-    چه ویژگی هایی کسب وکار شما در نرم افزار CRM نیاز دارد؟

در پاسخ دادن به این سوالات، هدف راهنمای خرید 2017 ما کمک به شما در نحوه انتخاب نرم افزار CRM برای کسب وکارتان است. اگر آنچه مورد نیاز است را می دانید و فقط می خواهید توصیه های ما برای بهترین نرم افزار CRM را ببینید صفحه بهترین انتخاب ها را بازدید کنید.

نرم افزار CRM چیست ؟

همان طور که از نام آن پیداست، نرم افزار CRM در اصل برای کمک به ایجاد کسب و کار و حفظ روابط با مشتریان موجود و جدید، طراحی شده است. امروزه، اگر چه، نرم افزار CRM از یک سیستم مدیریت ارتباط ساده به یک نرم افزار قوی تکامل یافته است که به شما امکان دسترسی به مدیریت فروش، بازاریابی، نقطه فروش(POS) حسابداری، فروشنده و انواع دیگر داده های عملیاتی، همه به راحتی در یک راه حل را می دهد.

از نقطه نظر رشد، CRM برای پیدا کردن سرنخ ها و پیگیری چشم اندازها و پرورش آنها از طریق فروش استفاده می شود. همچنین CRM حفظ وفاداری مشتری را از طریق ذخیره اطلاعات کلیدی برای افزایش فروش استفاده می کند به عنوان مثال با شخصی سازی تجربه و ارائه پشتیبانی عالی به مشتری.

اگرچه راه حل های بسیاری وجود دارند که می توانند این کار را برای کسب و کار انجام دهند، زیبایی نرم افزار CRM در این است که تنها با استفاده از یک راه حل می تواند این وظایف را به طور خودکار به انجام برساند. همچنین می تواند داده ها را از مناطق دیگر کسب و کار بدون انجام هیچ کار اضافی ادغام کند. به طور کلی، نرم افزار CRM، تمام ابزارهای لازم برای رشد کسب و کار در یک هاب مرکزی و حداقل مقدار کار امکان پذیر را به شما و تمام تیم های فروش می دهد.

هزینه نرم افزار CRM چقدر است؟

هزینه نرم افزار CRM تا حد زیادی متفاوت است. فروشندگان معمولا از یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک استفاده می کنند، که می تواند به انواع عوامل بستگی داشته باشد، همانند تعداد کاربران و ویژگی های موجود.

در اکثر موارد، می توانید انتظار داشته باشید به ازای هر کاربر، در هر ماه پرداخت کنید. همچنین ممکن است با فروشندگانی مواجه شوید که هزینه پایه ماهانه ای را برای مجموعه ای از تعداد کاربران پرداخت می کنند اما نیاز به بسته های بزرگتر و یا هزینه های اضافی برای کاربران اضافی دارند. قیمت گذاری بسته به نیازهای منحصر به فرد کسب و کار شما، می تواند از 10$ به ازای هر کاربر در هر ماه به صدها دلار در هر ماه تغییر کند.

بودجه ای برای نرم افزار CRM ندارید؟ یا شاید مطمئن نیستید نرم افزار CRM برای کسب و کار شما مناسب باشد، اما دوست دارید آنچه را که ارائه می دهد ببینید. یک گزینه این است که سعی کنید توسط بسیاری از فروشندگان یک محاکمه آزاد ارائه دهید. همچنین نسخه های رایگان از نرم افزارهای محبوب CRM وجود دارد بعضی از آنها تمام ویژگی ها را دارند اما تعداد کاربران و سوابق آنها محدود می شود، در حالی که دیگران تنها حداقل قابلیت ها را ارئه می دهند.

آیا به نرم افزار CRM نیاز دارید؟

CRM می تواند در حالی که به تیم فروش شما کمک کند کارها را از یک راه کار آمد تر و مؤثر تر انجام دهد ، زندگی شما را به عنوان یک صاحب کسب و کار بسیار ساده تر کند. اگر چه تقریبا همه کسب و کارها می توانند از نرم افزار CRM بهره مند شوند، اما لزوما برای همه نیست.

اگر عبارات زیر در مورد شما صدق می کند، در نتیجه در کسب و کار خود نیاز به نرم افزار CRM خواهید داشت:

شما نیاز به یک سیستم مدیریت ارتباط قوی دارید.

به عنوان هسته آن، نرم افزار CRM تماما راجع به نگه داشتن اطلاعات از منابع مختلف سازمان یافته است، به طوری که هر زمان به آنها احتیاج داشتید به راحتی در دسترس خواهند بود. برای رشد کسب و کارهای کوچک، ایمیل های سنتی، تلفن همراه و سایر کتاب های مهارت، کافی نخواهند بود و این روش ها راه حل های پایداری برای مدت طولانی نخواهد بود.

اگر به دنبال راهی بهتر برای ذخیره و مدیریت اطلاعات مشتری هستید، نرم افزار CRM بهترین راه حل برای کسب وکار شماست. به عنوان کل پایگاه داده برای انواع بینش ها در مشتریان عمل می کند، از جمله اطلاعات تماس، تاریخ خرید، چگونگی مرور سایت توسط مشتریان، راه ها و زمان هایی که با شرکت شما تعامل دارند (و دلایل آن) جمعیت شناسی ، منافع، تنظیمات شخصی و بیشتر. بعد از آن شما می توانید از این اطلاعات برای دسته بندی مشتریان به منظور اهداف بازاریابی یا راحتیه جستجوی مشتریانی که معیار خاصی دارند، استفاده کنید.

علاوه بر این، CRM می تواند به منظور شناور نگه داشتن کسب و کار شما به عنوان سیستم مدیریت تماس برای دسته دیگری که به آن متکی هستید، عمل کند، همانند فروشندگان، شرکای کسب و کار و بیشتر. همانند لیست مشتریان، این مخاطبان می توانند شامل انواع اطلاعات باشند و بر اساس ویژگی های خاص خود طبقه بندی شوند و برچسب بخورند.

شما به دنبال یک روش خودکار برای افزایش فروش هستید.

CRM تنها مخاطبین شما را سازمان دهی نمی کند یک دسته از ابزار برای کمک به افزایش فروش و اجرای موثر تر کمپین های بازاریابی ارائه می دهد. این ها شامل :

تولید سرنخ. به وسیله تولید خودکار سرنخ از منابع مختلف همانند رسانه های اجتماعی، بازدیدکنندگان وب سایت، تماس های ورودی و بیشتر، مشتریان جدید پیدا می کند.

پرورش چشم انداز. پیگیری خودکار سرنخ ها با ایمیل های تعیین شده و وظایف، یا با آنها مستقیما تماس بگیرید. CRM می تواند چشم اندازهای تمام راه را از طریق مراحل فروش پرورش دهد، از تولید سرنخ تا فروش.

بازاریابی ایمیل. ساخت خودکار لیست های ایمیل، راه اندازی کمپین های بازاریابی ایمیل و اندازه گیری عملکرد. همچنین CRM می تواند یادآوری ایمیل به مشتریان و چشم اندازها را به درایو فروش ارسال کند به عنوان مثال، با یادآوری آنها از طریق کارت های رها شده، نشان می دهد که ممکن است آنها به محصولات علاقه مند باشند (بر اساس ترجیحات یا تاریخ خرید) و راه های دیگر برای جبران فرصت های فروش از دست رفته.

بیان فروش و صورت حساب. ایجاد و بیان فروش برای هر مشتری و گروه های مشتری. هنگامی که آنها اماده خرید هستند، CRM می تواند به طور خودکار آن بیانیه ها را به فاکتورها تبدیل کند، که بعدا به حسابداری،POS و سایر راه حل های تعیین شده وارد می شوند.

رهگیری سفارش. اطلاعات را مستقیما از داشبرد CRM پیگیری می کند. اطلاعات سفارش را به منظور دسترسی سریع و راحت در حساب کاربری هر مشتری نشان می دهد.

پیش بینی فروش. به طور خودکار فروش ها و فرصت های بالقوه کوتاه مدت و بلند مدت را تنها با چند کلیک طراحی می کند. که نیاز جمع آوری داده ها و تولید نمودار را از ابتدا حذف می کند.

ردیابی عملکرد. نرم افزار CRM به طور معمول به هر فروش، تکرار حساب خود را می دهد، که به آنها اجازه می دهد اعداد فروش، سهمیه ها، انگیزه ها و معیارهای دیگر را برای رسیدن به هدف خود را پیگیری کنند.

پیگیری رقیب. به کارهایی که رقبا انجام می دهند، توجه می کند، از جمله فعالیت های رسانه های اجتماعی آنها و منتشر شده در مطبوعات و دیگر منابع خبری برای اول بودن در بازی.

 با ادامه این مقاله در بخش بعدی با ما همراه باشید.

 


منبع: Choosing CRM Software: A Buyer's Guide
برچسب ها: -

هیچ دیدگاهی تاکنون برای این خبر ثبت نشده است.

اولین نفر باشید!
دیدگاه خود را ثبت کنید: