مشاهده خبر بازگشت به لیست اخبار

ششمین اصل اجایل: سریع اما نه چندان خشمناک

نوشته شده توسط: فروزان
در تاریخ:


توسعه اجایل تماما راجع به تحویل مکرر محصول است. در یک جهان واقعی اجایل، دوره پروژه های 12 ماه به پایان رسیده است. در دنیای اجایل، پروژه 3 تا 6 ماه، استراتژیک است.


درستی این موضوع در هیچ جا به اندازه وب سایت صدق نمی کند، وب بسیار سریع پیش روی می کند و با ارائه راه حل های عالی، فرصت های زیادی برای شکستن انجام سنتی یک پروژه، تبدیل آن به لیستی از ویژگی ها و ارائه تدریجی بسیار منظم، در حالت ایده آل حتی ویژگی به ویژگی، پیش می آورد.


در وب سایت ها به طور رو به رشدی انتشار سریع محصولات پذیرفته می شود (البته زمانی که بنیانی هستند نه زمانی که معیوبند) به ویژه در Web 2.0 world . در این شرایط، چرا استخراج بعضی از مزایاها را نخواهید ؟ چرا قبل از شروع به ساختن هر چیزی نظرات کاربر یا مشتری واقعی را نشنوید؟ چرا قبل از ساختن هر چیزی به معیارهای وب خود نگاه نکنید و نببینید چه چیزی مؤثر یا غیر مؤثر است.


 و این تنها به دلیل اصول توسعه اجایل ، امکان پذیر است. رویکرد تکرار شونده ، درک نیازمندی ها در زمان صحیح، تست یک پارچه چرخه و غیره.


Scrum می گوید همه چیز را به اسپرینت های 30 روزه بشکنید. که قطعا در مقایسه با اکثر پروژه های سنتی توسعه نرم افزار، مکرر هستند.


یک سیستم دفتری بزرگ در یک شرکت بزرگ، با پروژه های سنتی 6 تا 12 ماه، و تمام پیامد های عرضه  و آموزش بالقوه هزاران نفر از کاربران را در ذهن خود تصور کنید. فکر می کنم 30 روز بیش از حد مکرر است. مخارج کلی انتشار این نرم افزار تا کاربردی شدنش، به صورت منظم، بسیار زیاد است.


اما یک وب سایت را در نظر بگیرید، یک محصول مبتنی بر وب، و حتی چیزی پویاتر همانند وبلاگ. هیچ سربار اجرایی وجود نداد. یک استقرار مرکزی خودکار برای تمام کاربران است، و در بلاگ تنها یک کلیک است. هیچ کسی برای سرویس پرداختی انجام نمی دهد، اگر اشتباهی رخ دهد هیچ کس نمی میرد. و به سرعت استقرار می توان عقب کشید. ممکن است ماهانه هزاران نفر کاربر و یا حتی میلیون ها کاربر  برای یک وب سایت وجود داشته باشند، اما هیچ کدام از آنها نیازی به آموزش ندارند. و شما می توانید بر اساس معیارهای خاص طی 24 ساعت و به صورت مداوم، تاثیرات گذاشته شده بر روی تجربه و رفتار کاربران را ارزیابی کنید.


در این سناریو، 30 روز، یک طول عمر است.


رقبا صبر نمی کنند. سرعت بازار یک مرز رقابتی قابل توجهی است. ارزش مزیت first- mover بسیار زیاد است. تحقیقات نشان می دهد که کسانی که در بازار اول هستند، 80 درصد موارد برنده می شوند و در نهایت رهبران بازار خواهند شد.


در مورد وضعیت خود با دقت فکر کنید. درمورد هر دو موارد بالا که توضیح دادم فکر کنید. به این فکر کنید که چه چیزی برای شما ، سازمانتان، محصولاتتان ، بازار شما و مشتریانتان مناسب است. به این فکر کنید که در شرایط شما چه چیزی برای شما مناسب تر است ، هیچ جواب درست یا غلطی وجود ندارد تنها این درست است که چه چیزی برای شما مؤثر خواهد بود و چه چیزی موثر نخواهد بود.


موضوع نسبتا مهم این است که تصمیم درستی راجع به اینکه چه چیزی برای شما مناسب است بگیرید. و سپس به یک چرخه انتشار منظم را دنبال کنید. چرخه انتشار منظم به شما اجازه می دهد تا یک برنامه ریزی صحیحی داشته باشید. این چرخه به تیم زیرساخت ها و عملیاتی شما اجازه می دهد تا برنامه ریزی کنند، به همکاران و کسب و کار شما اجازه برنامه ریزی را می دهد، به راه اندازی ها، کمپین های بازاریابی و غیره اجازه برنامه ریزی شدن را می دهد، و از آنجایی که توسعه اجایل در یک مقیاس زمانی ثابت کار می کند، این برنامه ها تضمین شده اند. همچنین یک انتشار منظم به شما اجازه می دهد یادگیری مؤثری داشته باشید ، برآورد شما ممکن است خوب یا بد باشد، اما امیدوارم حداقل سازگاری را داشته باشد. اگر ویژگی های برآورد شده شما در سطح یک (در حالت ایده آل کمتر از یک روز) باشند و کار خود را با سرعت پیش ببرید (چه مقدار از برآورد خود را در هر اسپرینت تحویل می دهید)،  در این زمان شما تازه شروع به درک نرخ تحویل عادی خود می کنید، و هنگامی که این موضوع را به خوبی درک کردید از پیشگویی خود متعجب خواهید شد.


بیایید با آن روبرو شویم، در مدیریت انتظارات، همه چیز درمورد پیش گویی است، اگر مردم بدانند چه چیزی انتظار می رود، آنها در کل خوشحال هستند.اما اگر ندانند خوشحال نیستند، و شاید حتی خشمگین هستند!


بنابراین در توسعه اجایل، بر روی تحویل مکرر محصولات تمرکز کنید. و حتی شاید مهم تر، بر روی ارائه مستمر محصولات تمرکز کنید.



منبع: Agile Principle 6: Fast But Not So Furious
برچسب ها: -

هیچ دیدگاهی تاکنون برای این خبر ثبت نشده است.

اولین نفر باشید!
دیدگاه خود را ثبت کنید: